Translate

חפש בבלוג זה

19.1.2017

על צילום, יאוש ומה שביניהם


באופן אירוני תחום הצילום הוא תחום שמאד קשה לי בו. יש לי בלוג יצירה כבר שנים, במשך תקופה ארוכה תחזקתי גם בלוג אופנה (שקצת ננטש לאחרונה), אבל עדיין התחום שהכי קשה לי בו הוא תחום הצילום. כל ביקורת שתעבירו על יכולות הצילום שלי תתקבלנה בהבנה ואפילו בהנהון. אני מודה, צילום זה לא הצד החזק שלי, והלוואי שהיה.


שלא תבינו לא נכון, זה לא שלא ניסיתי! לפני מספר שנים הלכתי לקורס מדהים של דנה ישראלי ולמדתי איך מתפעלים את המצלמה, מה זה צמצם, מה זה תריס ואיך מייצרים עומק שדה.
את התיאוריה אני יודעת! אבל כשמגיעים לשטח אני מתאמצת, מזיעה, ויוצרת תמונות בינוניות לכל היותר.

הבעיה התחילה להיות קריטית כשהחלטתי שאני פותחת חנות באטסי, ומנסה למכור את המוצרים שלי. לכו תמכרו משהו ברשת בלי תמונות טובות. זה קשה עד בלתי אפשרי. התקופה האחרונה רוויה בתיסכולים בתחום הזה: אני מצלמת, עורכת, ומתאכזבת. 

אבל עם כל תחושת חוסר האונים הזו, כנראה שיש לי איזה סוג של הפרעה, ואני פשוט לא יכולה להרפות. אני ממשיכה לנסות: חולמת על זה בלילות, מתרגלת בימים. פעם עם האייפון ופעם עם המצלמה. קוראת בלוגים וצופה בסרטוני הדרכה. אני חושבת שאני פשוט לא יכולה להשלים עם התחושה שיש תחום יצירתי שאני לא טובה בו :).

לאחרונה מצאתי הדרכה מצויינת לצילום מוצר בבית והחלטתי ליישם אותה שלב אחרי שלב, בלי פשרות ובלי קיצורי דרך. וראה זה פלא, יצאו צילומים סבירים עד כדי טובים. אני מודה שהתפלאתי! נכון, גיליתי על הדרך שהמצלמה שלי לא משהו (מה שרואים על מסך המצלמה, אינו תואם את מה שרואים אחר כך על המחשב), ונכון העובדה הזו גורמת לי לעבוד פי 5. אבל בסופו של יום התוצאות לא רעות ואפילו אפשר לעבוד עם זה.

החדר שלי הפך לסטודיו לצילום



אז הנה מדגם של תמונות שאני אכן מרוצה מהן:


אם גם לכן הייתה הארה בתחום הצילום, או אם אתן מכירות הדרכה טובה אשמח לשמוע על כך!

נשיקות, לירון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה