Translate

חפש בבלוג זה

26.10.2015

ציור על פורצלן


כל מי שעוקבת אחרי בלוגים יצירתיים יודעת שלפני כשנה היה באז אדיר סביב טושים לפורצלן. גם אני ראיתי את הפוסטים המרהיבים וגם אני מיהרתי ורכשתי טוש לפורצלן (אצל נתנאלה). כמו המון פרוייקטים אחרים, גם הפרוייקט הזה נדחה ונדחה... אבל, הנה! סוף סוף מצאתי זמן לממש את הפנטזיה.

בחרתי בשתי כוסות קפה לבנות מהארון.

תחילה השתמשתי במדבקות האלו כדי ליצור שבלונה לעיגולים קטנים:



על האריזה של הטוש כתוב במפורש שלא לצבוע על שטחים שבאים במגע עם אוכל, ולכן הקפדתי שכל הצביעה תיעשה מבחוץ. הדבקתי את המדבקות ובתוכן צבעתי עם הטוש.
זה המקום לומר שמי שמחליטה להשתמש בטוש כזה צריכה לחשוב עליו כעל מכחול דק ולא כעל טוש. הצבע נזל לי אל מתחת למדבקות וכשקילפתי את המדבקות חלק מהצבע ירד איתן. המזל הוא שמקלון אוזניים טבול באצטון מוריד מיד את הצבע מהכוס.
דבר שני שכדאי לציין הוא שהצבע שיצא מן הטוש היה יותר ורדרד מאדום, אבל לאחר חימום הכוס בתנור (שלב שדרוש כדי לקבע את הצבע), הוא הפך לאדום מטאלי כמובטח.

הנסיון עם המדבקות לא מצא חן בעיני: העיגולים יצאו לא מושלמים ודרשו שכבה נוספת. לכן בכוס השניה החלטתי על ציור חופשי.
נסיון זה היה מהנה הרבה יותר. החלטתי לצייר מפלצות שונות ומשונות. חשוב להקפיד על עבודה נקיה, למי שעובדת עם יותר מצבע אחד אני ממליצה לחכות לייבוש לפני החלפת הצבעים. עם זאת צריך לזכור שאפשר לתקן עם אצטון.

והנה התמונות:





עוד נקודה שכדאי לקחת בחשבון. על מנת לקבע את הצבע צריך לשים את הטוש בתנור חם למשך שעה וחצי. כשהוצאתי את הכוס גיליתי עליה גם כתמים שחורים שכנראה נגרמו מלכלוך שהיה בלתי נראה לעין בלתי מזויינת, שהשחיר בתנור. אני ממליצה לנקות היטב את הכלי לפני שמתחילים לעבוד.

אז לסיכום: הטוש נותן חוויה יצירתית וסיפוק מהיר כפי שאני אוהבת. לצערי בזמן שרכשתי את הטוש לא היה לנתנאלה את הצבע השחור במלאי ולכן "הסתפקתי" באדום. אני חושבת שאותו ציור בצבע שחור היה מרהיב עוד יותר. זוהי אכן דרך מהירה ונחמדה לייצר כלים בעיצוב אישי.

שבוע יצירתי לכולן,
לירון

תגובה 1:

  1. נפגעתי ושבורת לב כשבעיה גדולה מאוד קרתה בנישואים שלי לפני 7 חודשים, ביני לבין בעלי. כל כך נורא שהוא לקח את התיק לבית המשפט לגירושין. הוא אמר שהוא לעולם לא רוצה להיות איתי שוב ושהוא לא אוהב אותי יותר. אז הוא ארז מהבית וגרם לי ולילדים שלי לעבור הרבה כאב. ניסיתי כל דרך אפשרית להחזיר אותו, אחרי הרבה תחנונים, אבל הכל ללא הועיל. והוא אישר שהוא קיבל את ההחלטה שלו, ושהוא לא רצה לראות אותי שוב. וכך ערב אחד, כשחזרתי מהעבודה, פגשתי את חברתי הוותיקה שחיפשה את בעלי. אז הסברתי לו את כל הדברים, והוא אמר לי שהדרך היחידה להחזיר את בעלי היא לבקר קוסם בשביל לחש, כי זה באמת עבד גם בשבילו. אז אף פעם לא האמנתי בקסם, אבל לא הייתה לי ברירה אלא למלא אחר עצתו. לאחר מכן הוא נתן לי את כתובת האימייל של מטיל הכישוף שהוא ביקר. (drapata4@gmail.com) אז למחרת בבוקר שלחתי דואר לכתובת שהוא נתן לי, והקוסם הבטיח לי שאקבל בעל תוך שלושה ימים. איזו אמירה מדהימה!! אף פעם לא האמנתי, אז הוא דיבר איתי ואמר לי כל מה שאני צריך לעשות. ואז יומיים, באופן כל כך מפתיע, בעלי שלא התקשר אליי ב-7 החודשים האחרונים התקשר אליי להודיע לי שהוא חוזר. כל כך מדהים!! אז הוא חזר באותו יום, עם הרבה אהבה ושמחה, והתנצל על טעותו ועל הכאב שהוא גרם לי ולילדיי. ואז מאותו יום, הקשר שלנו היה עכשיו חזק יותר ממה שהיה קודם, בעזרת הגלגל. לכן, אני אמליץ לך, אם יש לך בעיות, צור קשר עם DR APATA, אתה יכול גם להגיע אליו באמצעות gmail: (drapata4@gmail.com) או באמצעות WhatsApp או Viber בכתובת: (+22958359273).

    השבמחק