Translate

חפש בבלוג זה

17.9.2018

August Fun - חלק ב (מצפה רמון)

מכתש רמון

שניה לפני יום כיפור, הנה זכרונות מהקיץ. לגזור ולשמור לקריאה ביום כיפור :).
-----

את הרשומה הזו אני אקדיש לסופ"ש שבילינו במצפה רמון. יש מלא תמונות ומאד התקשיתי לבחור, אז נשימה ארוכה והנה זה בא...
נתחיל דווקא בשורה התחתונה: בילינו נהדר וכולם נהנו גדולים וקטנים. על הדרך גיליתי שבמצפה רמון יש הרבה אנשים עם ראסטות, שיער פנים, שרוואלים וכפכפים ובלי איפור או חזיות. האווירה היא שנטי בנטי וממש הרגשתי שנסענו לארץ אחרת. מזג האוויר היה חם, אבל היתה מלא רוח ובלי הלחות של המרכז היה מהמם.
רוח ואווירת שנטי בנטי

ועכשיו לפרטים הקטנים.
יצאנו לדרך ביום חמישי בצהריים, הילדים כצפוי לא אכזבו וישנו כל הדרך. זה היה התכנון כי במצפה רמון חיכו לנו פעילויות המתרחשות בחשכה. בחרנו לישון במלון פונדק רמון מהסיבה הפשוטה שהיינו חייבים מקרר צמוד. הדבר שהכי חששתי ממנו זה נושא המזון כי לעידו יש צליאק, אבל הסתדרנו נהדר בזכות קניות בסופר והמטבחון הזעיר שיש בחדר שבמלון. גם בארוחת בוקר דאגו לנו והוציאו לעידו צלחת מלאה בכל טוב (בעיקר מתוקים, אבל הי זו חופשה!). המלון עצמו הוא בסיסי ונקי, כל יחידה מורכבת משני חדרים, אמבטיה ומטבחון (זעיר). יש בריכה מקורה, חדר משחקים לקטנטנים ושולחנות פינג פונג. הילדים היו מבסוטים מהסידור.
ילד מרוצה

מעבר למלון רכשנו כרטיסים עבור "קיץ עם כוכבים" - אוסף פעילויות שאורגנו על מנת להביא קהל עם ילדים למדבר באמצע אוגוסט. לצערי לא שמנו לב שהכרטיסים הנ"ל כללו רק שתי פעילויות ולא יותר, וגם כרטיסים לבריכות באיזור (שהיו מיותרים לנו כי יש בריכה במלון).
 Note to myself: read the small letters.
בחרנו שתי פעילויות: סיור לגילוי עקרבים וחוות האלפקות. שתיהן היו מצויינות ומיד אספר עליהן, אך לצערי הארגון במקום עצמו היה מבולבל כיאה לאווירת השנטי במקום (לשאלה מאיפה יוצאים לסיור קיבלתי בעיקר משיכות כתפיים, לא היה שילוט במקום ונראה שהצוות כבר עייף ורוצה ללכת לעשן איזה נרגילה).


סיור עקרבים
כמה דברים שלא ידעתם על עקרבים: יש מאות מינים, הם זוהרים באור אולטרה סגול ומאז הקמת המדינה מתו רק 3 אנשים מעקיצת עקרב. יש נסיוב שמנטרל את הארס, ואם נעקצים מוטב לצלם את העקרב ולהגיע לבית החולים. הם לא רואים אבל הם חשים את הקרקע ולכן כשמתקרבים אליהם (במיוחד כמה אנשים יחד) הם מאד נבהלים ועומדים במקום.
עקרב
המדריך היה מקסים אך איני זוכרת את שמו, קראנו לו, ביננו לבין עצמנו, "עקרביש"


פעילות נוספת שעשינו היא ביקור בחוות האלפקות. בחווה יש המון אלפקות, למות, חמורים, סוסים, עיזים, חזירה אחת וגמל. בכניסה מקבלים מזון עבורם וכולן מתקבצות מסביב כדי להנות מהצ'ופר. יש גם הסבר על החווה, חדר עם המכונות שמהן מכינים צמר ובקתה עם קיוסק ופעילויות נוספות לילדים. בילינו שם לא מעט זמן ולמרות השמש היה מאד נסבל (רוח + לחות נמוכה). ממליצה בחום
חלק מהחיות במכלאות גדולות אבל יש מלא שמסתובבות חופשי
עדי דווקא התחברה לאתון
סלפי עם אלפקה (או למה?)
בלונדינית עם עיניים כחולות
בין לבין בילינו בבריכה של המלון, בגינות ציבוריות, בטיולי שקיעה אל מול המכתש המרשים ובאכילת גלידות לרוב 


רוח מטורפת, שקיעה מהממת ונוף הורססס מה עוד צריכה משפחה מהמרכז?
בדרך חזרה עצרנו בצריף בן גוריון ללמוד קצת על ציונות והפרחת הנגב. עידו התעניין מאד במיצגים, שאל שאלות התפעל מהספריה העשירה וגיכך למראה הטלויזיה הישנה. עדי התעניינה באטרקציות המקומיות.

מתה על התמונה הזו
למדנו על הנגב, איפה זה מצפה רמון ואיפה אילת
אם לסכם את סוף השבוע הזה במילה אחת - כיף. ובשתי מילים - מומלץ מאד.
ולסיום קבלו יעלים בכיכר:


נשיקות, 
לירון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה