Translate

חפש בבלוג זה

11.5.2017

יצירה עם ילדים: כשהמחשב יצא לנו מהחיים



לאט לאט ובלי ששמתי לב השתלט זמן המחשב על עידו, בני (בן 7). עד שיום אחד התעוררתי והבנתי שהילד מכור: הוא קם ב6:00 בבוקר ורץ למחשב, עד שאני צריכה למשוך אותו בכח ואיומים לבית הספר. הוא חוזר מהצהרון ורץ למחשב, שוכח שהוא רעב, שוכח שירותים, שוכח איך קוראים לו ומיהם הוריו ואחותו. בערב שוב צעקות ואיומים כדי שיסכים בטובו לאכול משהו, להתרחץ, לצחצח שיניים ולישון.


בוקר אחד, אחרי עוד פרק אימה ב"אמא צועקת" הבנתי שאין ברירה והגיע הזמן לשינוי. בהתחלה הגבלנו את השימוש: "יומיים בשבוע (שני וחמישי) יש לך שעה מול המחשב" (אפילו קנינו טיימר של מטבח). ו"בסופ"ש מותר לך לשחק כשאנחנו ישנים בלבד". 
אבל המחשב הנייד המשיך לעמוד בסלון, ובבקרים עידו היה מגיח אליו בשעות שאנחנו ישנים, מתמקח על הדקות שנותרו לו מיום שני או חמישי ושוכח שצריך לאכול, לשוחח ולנשום.

ואז הגיע השינוי האמיתי: המחשב נכנס לארון. ולא במובן המיני, אלא במובן הפיזי. ממש לארון. אין יותר מחשב בבוקר ואי אפשר לגנוב דקות במשך היום. המחשב יוצא רק ביום שני וחמישי ורק לשעה. ומתאוורר בחוץ בסופי השבוע רק כשאנחנו ישנים.

מיותר לציין שהמהלך לווה בבכי גדול וקורע לב, ובאמרות שפר מפי ה"מתבגר" שלי ש"הרסתי לו את החיים", "אני לעולם לא אוכל יותר" (יודע שזה נקודה רגישה, אבל עשיתי שריר), ו"אני לא אלך יותר לג'ודו". וגם באחר צהריים אחד שבו הוא הסתובב לי בין הרגליים והתבכיין ש"משעמם לי" ו"אין משחקים בבית הזה". אבל לאחר כל הדרמה הגדולה, הדין התקבל והתחלנו לחיות.

סוף סוף עידו ישן בבוקר עד 7:00, מתעורר בשמחה ובא לחבק. מתלבש ומתארגן בלי ויכוחים ואפילו איזה פלא: מסדר מערכת. כשחוזרים מהצהרון יש מלא זמן פנוי, ואמא שלו (כלומר אני) מתפנה ליצור איתו שלל יצירות. גם הקטנה מאושרת שסוף סוף יש לה אח שיושב ומצייר איתה.

את ההשראה קיבלנו ביחד מפינטרסט וזה מה שיצרנו:

ציפורה נחמדת

מסכה מפחידה
ומה איתי, אתן שואלות?
לי יש חדשות מרגשות. מחר ביום שישי ה12 למאי בין 9:00 ל 15:00 תוכלו לבוא ולהגיד לי שלום בקניון כפר סבא הירוקה. יחד איתי יהיו סמנתה השועלה, סער הפיל, שולה החתול, קלארק הגיבור וכל שאח החברים הרכים שלי. בואו ללטף, למשש ולקנות מתנות לילדים שאתם הכי אוהבים

סער הפיל

סמנתה השועלה

קלארק גיבור העל

שולה החתולה

ואם אינכן יכולות להגיע מחר לכפר סבא הירוקה , כנסו לחנות שלי ורכשו בכל שעות היום ומהבית מתנות שאין לאף אחד. אל תשכחו שיש לכן 15% הנחה ממש פה בטאב משמאל "הטבות לקוראות הבלוג"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה