Translate

חפש בבלוג זה

17.11.2013

ללא מעצורים - מוזיאון העיצוב בחולון

אם לומר את האמת, אופניים זה לא כוס התה שלי. נכון, רכבתי בתור ילדה וגם התרסקתי לא פעם, אבל אופניים במובן העיצובי? לא בשבילי. או ככה לפחות חשבתי עד שביקרתי במוזיאון העיצוב חולון בתערוכת "ללא מעצורים".
מבנה המוזיאון המרשים
מה אומר ומה אספר, כשאת רואה מישהו שיש לו תשוקה אמיתית למשהו, קשה שלא להדבק בה, וזה מה שקרה לי עם אוסף האופניים של מיכאל אמבאכר.
מיכאל, אוסטרי המשוגע על אופניים, אוסף אותם בדבקות. הוא אפילו פיתח אתר בו תוכלו לראות את האוסף. אהבתו לאופניים, והידע שלו מדביקים גם את האדישים שבמבקרים. מי ידע שלאופניים יש כזו היסטוריה עשירה של עיצוב, ומי שיער שיכולים להיות כ"כ הרבה סוגים!
הכניסה לאולם העתיקה את נשמתי, קשה שלא להתפעל מהתצוגה המקורית

אין תמונה שיכולה לתאר את התחושה שמרגישים כשמאה אופניים תלויים מסביבך

אבל אולם התצוגה שמוקדש למיכאל הוא רק אחד מתוך ארבעה אולמות תצוגה המדברים על אופניים. ואולי מוטב שאתחיל מהתחלה ונעשה סיור תמונות:
את הסיור נתחיל בעבר. ציר הזמן מתאר לנו את ההיסטוריה של האופניים, החל מהמצאתם ועד ימינו. במהלך הציר תוכלו לראות דגמים של אופניים, סרטונים והסברים כתובים, אבל גם כמה דגמים חדשים של קסדות שנמצאים עכשיו בפיתוח:
דגמים של אופניים

הקסדה הזו נמצאת עכשיו בפיתוח - הייחוד שלה: היא מתקפלת ונכנסת לתיק וגם מלווה בכיסוי אופנתי

וככה זה נראה מבפנים

חדר תצוגה אחר מתמקד בתעשייה הישראלית, היום ובעבר ומציג גם פריטים שעוצבו ע"י אילון ערמון, הנה כמה משעשעים:
"סוס נדנדה"

"גלשן" - בדקתי, זה נוח!
והחדר הנוסף, שטרם הזכרתי הוא חדר המעבדה, המציג דברים חדשים, הנמצאים בפיתוח או שפותחו בשנים האחרונות. אין ספק, חדר מעורר השראה!
אופניים לילדים

רמקולים לאופניים

אופניים שמאפשרים מסע כבד

וזה השוס - איך מרכיבים אופניים משני שרפשפים של איקאה
התמונה האחרונה מראה איך אפשר להרכיב אופניים משני שרפרפים של איקאה. הוראות מפורטות ניתן למצוא כאן. הדבר היחיד שחסר בקיט של איקאה הם החלקים הכתומים, אותם ניתו להדפיס במכונים המתמחים בכך (באתר יש כבר את הקבצים הנחוצים להדפסה).

ויש גם סימולטור שמאפשר לכם טיול ברחבי פאריז


מחוץ למוזיאון חיכו לנו המון זוגות אופניים מוזרות שנבנו ע"י בחור נחמד בשם דורון. דורון בונה אופניים לא שיגרתיים, והקהל מוזמן לרכוב עליהם בחנוכה (פרטים באתר המוזיאון), הנה כמה דוגמאות:
בין הגלגל האחורי לכידון יש ציר

המרחק בין הכידון למושב מתאים רק לאנשים עם ידיים ארוכות מאד
התערוכה, שנפתחה ב-14 לנובמבר, אכן מעוררת השראה ושווה ביקור. שימו לב שבמהלך חנוכה, וגם בשבתות ניתן להנות גם מסדנאות שונות ומרכיבה על אופניים ברחבת המוזיאון. את כל הארועים תוכלו לראות פה. לא לשכוח לקנות כרטיסים מראש!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה