Translate

חפש בבלוג זה

19.7.2018

פילוסופיה בשקל


התקופה המאתגרת בה הילדים מגיעים הביתה ב-13:00 ממשיכה. ולעובדה שיום העבודה שלי הפך פלואידי (כלומר אני עובדת מתי שאפשר), מתווספת גם התחושה שעייפתי, וכמה כבר אפשר להיות צוות הוואי ובידור?
הנסיבות הכריחו אותי לעשות קצת חושבים והגעתי לכמה מסקנות מעניינות בנוגע להעסקת הילדים:

מסקנה ראשונה: שום דבר רע לא קורה כשמשעמם להם!
איכשהו כהורה בעידן המודרני יש לי תחושה שצריך "להעסיק" אותם כל הזמן. מבית הספר\גן ישר לחוג או לחבר, ואם בבית אז שיהיו משימות. פתאום כל הזמן הזה שהם מבלים בבית מותיר להם זמן להשתעמם וזה ממש בסדר. דווקא מהשיעמום יוצאים משחקים משותפים, לעיתים ריבים, אבל לא תמיד. פתאום בן השמונה מגלה שדווקא נחמד לשחק עם בת הארבע ב"משפחה".

מסקנה שניה: 90% מהריבים והבכי קשורים לרעב. אני לא רוצה להיות האמא שדוחפת מזון כל הזמן, אבל גיליתי שמצב רוח רע שמוביל למריבות או בכי בדרך כלל קשור לרעב. בשיגרה הם אוכלים במסגרות ולי נשארת רק ארוחת הערב (ובסופ"ש אנחנו אוכלים אצל הסבתות). אבל עכשיו פתאום יש לי יותר מחצי יום איתם ומסתבר שהם יצורים די רעבים. מה שכן, אסור בתכלית האיסור, לשאול אותם אם הם רעבים (או סתם לציין את זה בקול רם). וגם כמובן לא כדאי לשאול אותם מה הם רוצים לאכול. השיטה הכי טובה זה לשטוף ולחתוך ירקות או פירות ולשים בסביבתם. הם כבר יכניסו משהו לפה, ירגעו ואז יצליחו לאכול ארוחה נורמאלית.

מסקנה שלישית: כשנולד לך תינוק\ת כולם אומרים "תישני כשהתינוק\ת ישנ\ה". שטות גמורה! זה אף פעם לא מצליח! אבל דווקא עכשיו כשהם גדולים אני מיישמת את העצה הזו בוורסיה קצת שונה: "עבדי כשהילדים עסוקים". כלומר בכל פעם שהם נדבקים לאיזה תוכנית בטלויזיה\משחק משותף\יצירה אישית אני רצה לחדר העבודה ומסיימת עוד משימה. לפעמים אני אפילו מאפשרת לעצמי קפה עם בהייה בתוכנית כזו או אחרת. 

מסקנה רביעית: מסכים! אנחנו שונאים אותם ורוצים שהילד ילך לשחק בחוץ בקלאס. אבל אם לומר את האמת, המסכים מצילים את כולנו. כששמים ילד\ה מול מסך אפשר לקבל שעה של שקט, וזה priceless. המסך המועדף עלי היא הטלויזה, כי שם התכנים מפוקחים (פחות או יותר) המסך הכי גרוע זה המחשב, כי שם אפשר הגיע לתכנים לא ראויים (ואין לי באמת אפשרות לפקח 24\7)

אבל למרות כל המסקנות, והשגרה העצלה שהחלה לתפוס את מקומה בביתנו אני עדיין מנסה גם להחדיר לילדים קצת חדוות יצירה.

לדוגמא: לצבוע איצטרובלים ואבנים בגואש




או טפטופי נרות (אפילו שלא חנוכה, ובהשגחה של 7 עיניים)



עוד כמה טריקים שהשיגו לי כמה שעות של שקט:
חשיפה לחומר חדש. זה תמיד עובד. השבוע הבאתי מנקי מקטרות וזה זיכה אותי ביומיים של שקט מצד בת הארבע שהייתה מוקסמת מהאפשרות לעשות מהם כתר וצמיד.

העברת בעלות של משהו שאני כבר לא צריכה לידי הילדים. השבוע נתתי לבת הארבע ארנק שלי שאני לא צריכה וזה זיכה אותי בכמה שעות טובות של שקט.

הזזת רהיטים. דיברתי על זה בעבר. אם תזיזו את המיטה של הילד לאמצע החדר, ותהפכו איזה שולחן, תזכו בכמה שעות טובות של שקט בזמן שהילדים הופכים את המצב החדש למבצר או לבית. גם בניית אוהל משמיכות עובד.

לסיום אני חייבת לציין, שלמרות שאולי נובעת מהפוסט הזה איזה נימה של תלונה, אני סך הכל מבסוטה מאד מהמצב. העובדה שאני עצמאית מאפשרת לי לעבוד מתי שבא לי, גם לסירוגין וגם בכלל לא. זה נהדר! אין לי בוס שמתלונן שאני לא מגיעה לישיבות :). ודווקא במצב הכיאוטי החדש אני מצליחה לעשות המון דברים!

החודש הקלטתי (סוף סוף) ביחד עם לימיצ סדנאת אונליין לשווק בפינטרסט ועכשיו אפשר לרכוש אותה מכאן. בקרוב (29 לחודש) מתוכננת סדנא פרונטלית נוספת והפעם בתל אביב, אליה אפשר להרשם פה.
בתחום מוצרי ההתפתחות השקתי מוצר חדש של שמיכה בהתאמה אישית: אתן בוחרות את הבדים והדמות ואני תופרת לכן את השמיכה המושלמת. וגם ביקרתי ואבקר בכמה ירידים. את כל הפעילות שלי תוכלו לראות בדף הפייסבוק של HappyLI אז שווה לעקוב.

נשיקות,
לירון


4 תגובות:

  1. מסכימה איתך, לא קרה כלום אם הילדים ישתעממו, זה מלמד אותם הרבה על עצמם
    ככה הם יכולים לגלות מי הם ומה מעניין אותם
    לגבי מסכים, גם אצלי יש זמן מסכים, במיוחד בחופש הוא גדל, אני מסבירה להם השקעתם כל השנה
    מגיעה לכם חופשה לראש ולנפש, מגיע לכם לא לעשות כלום, להתבטל וליהנות מכלום

    השבמחק
  2. את אמא נהדרת וכ"כ יצירתית, הגעת לתובנות מעולות בזמן מהר יחסית
    שיהיה חופש נפלא ובהצלחה :9

    השבמחק
  3. פעילויות מדליקות! בטוחה שהבת שלי בת 8 תהנה מהם מאוד!

    השבמחק